Kyrkö Mosse, Ryd, Småland

I söndags var jag och två andra fotonördar på en riktigt häftig plats. Vi var vid Kyrkö Mosse som ligger strax utanför Ryd längs väg 120 mot Hässleholm. Bilkyrkogården, eller bilskroten, på mossen har en lång historia. Åke Danielsson, som kallades för "Åke på myren" föddes 1914 och dog i november 2000, ägnade sig åt torvbrytning på mossen innan han 1940 drog igång bilskroten som en bisyssla. Verksamheten lades ner i slutet av 1980-talet, och när Danielsson 1991 lämnade mossen blev bilarna kvar. Att gå runt bland dessa gamla men ändå på nåt sätt vackra bilar är en speciell känsla. Vi var här på eftermiddagen och mörkret kom alldeles för snabbt, men för mig som inte är frisk var det ganska lagom tid att vara iväg. Vi får helt enkelt åka en gång till, när ljuset är bättre och snyggare. 
 
 
 
#1 - - Lindkvist:

Coolt!! Hit måste jag åka till våren! :)

Svar: Tack! Det tycker jag absolut!! 😊
Jenny Mårtensson

#2 - - Frida:

Vilka härliga bilder!
Ja det är fint där :D

Svar: Tack! Verkligen häftigt. Måste dit snart igen..kanske i lite bättre ljus! 😊
Jenny Mårtensson

#3 - - Kattis:

Oj vad häftigt!
Är långt ifrån ett fan av gamla bilar, eller bilar överhuvudtaget men dom där bilderna var riktigt coola.
Riktigt häftigt ställe att fota på!

Svar: Tack! :) Jag är heller inget fan av bilar..men som du säger.. Detta är ett coolt ställe. Verkligen häftigt att fota här. Jag kommer definitivt att åka hit igen! 😊
Jenny Mårtensson

#4 - - Alex:

Snygga bilder som vanligt Jenny! :)
Tänk att en annan fastnade på foto, inte dåligt ;)