Mystik, dimma och och ljus..

Igår jagade jag solen med bilen. Jag såg att det skulle bli en helt fantastisk solnedgång. Solen var nästan blodröd på himlen. Jag hade bilden jag skulle ta helt klar i huvudet, vilka inställningar på kameran jag behövde osv. Jag körde och körde, på en skogsväg, för att hitta min magiska bild. Jag ville ha granar med vita snötyngda grenar...solen skulle titta fram så vackert brevid..jag körde och körde. Men jag var för djupt in i skogen så solen försvann bakom träden. När jag kom ut på en större väg igen förstod jag att jag var tvungen att skynda mig att hitta vilket ställe som helst om jag skulle få någon bild med solnedgång. Jag var på väg till en sjö i närheten men jag hann bara till kyrkan, där såg jag att om några sekunder är det över. Jag parkerade bilen, slängde upp kameran och ut ur bilen...bara för att se hur solen just försvann. Det gjorde mig lite arg..hur kunde jag strula bort en så fantastisk solnedgång!!
Men iallafall tog jag mig en tur på kyrkogården och upptäckte att det kom dimma smygande. Oj, vad vacker kyrkogården och minneslunden var i kylan och dimman. Så jag öppnade upp mitt "fotosinne" för helt andra bilder...och så här blev de. Hoppas du gillar dem!
 
 
 
Bilderna får inte kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse!
©Fotograf Jenny Mårtensson
 
 
#1 - - Mirre:

Ohh så fina kort, så härlig dimma över dem

Svar: Åh, Tack Mirre!! :D
Jenny Mårtensson

#2 - - emma:

fantastiska bilder!